tisdag 30 mars 2010

Att vinna pengar

Det är ju en snubbe som har vunnit över 200 miljoner kronor härdomdagen. Folk undrar: vad ska han göra med pengarna? Säg det.. Jag hade nog:

- köpt en lägenhet till mig och frågat om Christopher ville bo med mig

- åka på en riktigt härlig resa

- jobba med något som jag verkligenverkligen tyckte var kul

- ge mina nära och kära precis vad de ville (nästan då, jag skulle ju inte köpa typ en ö för 199 miljoner)

- använda pengar på något sätt för att hjälpa andra människor och djur i världen

- shoppa loss

- köpa en häst kanske och låta trevliga personer vara med och hjälpa till -gratis!


Kanske inte allt på en gång men någongång. Det var en tant på tven som sa att hon inte skulle vilja vinna så mycket pengar, att det var för mycket - det skulle bara bli problem. Vadå problem? Kan man inte hantera så mycket pengar så ge bara bort så mycket som du inte vill ha då? Ja jag skulle i alla fall inte tacka nej till några miljoner..

Inga kommentarer: