tisdag 10 augusti 2010

Minkarna!

Vad glad jag blir att det har uppmärksammats hur minkarna har det på farmarna i Sverige. Hoppas det tvingas läggas ner nu! Det är så onödigt, vi behöver ju inte deras päls!

Jag blir irriterad på personer som alltid ska komma med en undanflykt till att bry sig eller klaga på personer som försöker bry sig. Kommentarer som att man minsann borde bry sig om hur människor lider i Pakistan eller barnen som svälter i världen istället. Det är ju klart man bryr sig om dem men man behöver väl inte strunta i djuren för det?

Också har jag tänk på att vissa minkfarmare som nu pratar i media och anser att bilderna som visas är undantag och att de minsann tar hand om sina minkar. Titta bara på deras burar, galler i botten, väggarna och taket (pyttesmå burar!). De kan väl i alla fall få en botten som är liiite bekväm? Galler liksom. Säger ju allt.

Jag är fortfarande ett svin mot djuren som både äter kött och har säkert ett och annat par skinnskor men något pälsplagg tänker jag då inte köpa/ta på mig frivlligt.

Minkarna i bur har nog det precis lika bra. De har ju ändå fötts upp så i generationer och anpassat sig till det levnadssättet nu.. eller?

Inga kommentarer: