fredag 2 december 2011

Butter



Häromvecken var jag på studieplanering på min skola. Jag skulle träffa min kontaktlärare för första gången, för den person jag träfffade vid första planeringen blev inte min kontaktperson sen. Men istället för att hon är där får jag träffa någon annan person som skulle öva på att göra det vi skulle göra. Förstår att nya lärare måste öva men det är väl bra om den rikigare läraren är med då? Speciellt när vi inte har träffats någon gång. Hon som övade verkade väldigt osäker och hade inte hundra procent koll på allt, såklart. Haffsigt möte!


Får i alla fall hintar om att jag kanske kan validera min andra APU också och efter lite olika kontroller verkar det positivt. Men då när min lärare ska godkänna så får jag inte det för jag måste ha erfarenhet av den APU:n. Har förståelse för det såklart men varför säger de andra lärarna att jag nog kan validera den då? Här fick jag falska förhoppningar bara för jag inte kan få ha ett samtal med min rikitga lärare. Typiskt.

Egentligen tycker jag inte att det är nått problem att ha APU. Det känns som det kan vara kul och att få vara den som är extra utöver ordinarie personal känns ju glassigt. Inte så mycket press inte. Men jag kommer ju få en månad med i prinicp noll i inkomst vilket inte passar mitt liv alls. Typiskt.

Nu har jag klagat av mig lite.

Snart ska jag göra mat och sen ska jag jobba, där jag får pengar. Bra det....

Inga kommentarer: