måndag 13 april 2015

Skönt att jag inte ska föda barn snart

Ibland när jag läser eller hör om någon som har värkar eller snart ska föda barn får jag typ obehagskänslor och mår lite lätt illa haha. Jag har egentligen inget problem med tanken på att föda barn igen någon gång men fy alltså. Den där morgonen när Milton kom och Theodor satt på bordet och ville ha frukost mitt i alla värkar som kom oftare än vad jag kunde tänka. Klocka något var det knappt tal om, det var ju bara jobbigt hela tiden. Och sen eftervärkarna dagarna efter förlossningen, fy tusan!!

Ja nu sitter jag i soffan med Milton som bara vaknar och vaknar så fort jag lägger från mig honom. Jag som ville få undan lite disk.. Istället för värkar har jag bara ett litet sår på ena bröstvårtan. Mmh än är det mycket litet men rackarns vad ont det kan göra. Jag hoppas det läker nu och att svampen är borta föralltid. Nu kan väl amningen få vara lite chill för fortsättningsvis!


Inga kommentarer: