onsdag 23 juni 2010

Turkiet 2010



Nu är vi hemma från Turkiet. Det har varit helt fantastisk. Veckan började med sjuk värme. Vi satt på balkongen första kvällen, med våra nyfunna vänner, till klockan fyra. Då hade vi kommit till hotellet vid klockan tolv och sen suttit på resaturang och ätit och tagit några öl först (jag hade ju givetivs inte tagit några öl, för jag gillar inte öl, men de andra. Jag tog en välbehövlig flaska vatten.) Det var så sjukt varmt, mitt i natten. Svetten rann. Tackar gudarna för AC:n. Sen vart det stek och bad vid poolen. En dag var vi på båttur. Det var stekigt och guppig. Jag tyckte det var lite jobbigt att vara på en båt så länge i den värmen. Även om man kunde vara i skugga så kunde man liksom inte ta vägen någonstans. Men det var kul att uppleva, en båttur på medelhavet. Mycket glad att det inte var en partybåt, skulle svimma av att höra den musiken i sex timmar!

Två dagar i Alanya kom den några moln. Jag var lite arg på molnen för jag ville steka så mycket det bara gick. Men kan ju inte säga något annat än att det blev skönare i luften när solen gick i moln liten. Men hellre bada var femte minut än sitta i skuggan!!

Sista dagen stekte solen så sjukt mycket. Man hann inte ens lägga sig till rätta i solstolen förrens man kände behov av ett bad igen. Christopher som inte hade smörjt in sig knappt den dagen blev kräftröd. Han gav upp vid tre och gick in. Jag gav upp klockan fyra. Den brände så på kroppen.
Jag längtar tillbaka massooor. En vecka går för fort, jag älskar Turkiet och Alanya. Sååå härligt.

Inga kommentarer: