tisdag 1 september 2015

Det senaste

Vad händer?

Det blev för mycket med renovering, sluta vara mammaledig och börja plugga. Och massa andra småsaker. Jag började må dåligt och insåg att det var ångest, verkligen bland det värsta jag varit med om. Nu känns det bättre men varje dag är ändå rätt tung och jobbigt. Hua! Jag hoppas det släpper helt när vi har flyttat. Jag saknar min vanliga energi sååå mycket!

Jag fick även ta prover på vårdcentralen och det visade sig att jag hade låga värden av folsyra. Troligtvis beroende på graviditeter och amning. Nu får jag en liten tablett varje morgon för att komma i balans, fint fint!

Xi har även opererats. Hon hade urinstenar som inte ville försvinna. En vecka efter operationen slutade hon äta och börja kräkas, så nu har det blivit några turer till djursjukhuset. Jag kan ju säga att det är tur att hon är försäkrad. Annars hade vi varit extremt fattiga nu eller så hade Xi varit död. Men nu är hon hemma och ska få medicin i flera dagar. Hon kommer hata oss...

Skolan har ju börjat också. Första dagen hittade jag några vänner som jag är så glad för att ha. Föreläsningarna har varit jätteintressanta och jag ser verkligen fram emot att lära mig allt. Men just nu är drt väääldigt mycket att ta in och jag är ju helt förvirrad i plugglivet. Men jag hoppas jag kommer in i det fort!!

Snart ska jag sova också. Jag har så svårt att somna numera också. Amningen hjälpte mig väl till att somna lättare, men det är ju över nu. Puh!


Ha, glömde ju nästan bort att jag har förlovat mig. Christopher friade så fint med en liten picknick! Nu ska vi bara skaffa ringar. Hm vet inte vad jag vill ha riktigt!!


Inga kommentarer: