tisdag 10 januari 2012

Ny kamera

Igår promenerade jag och Christopher till a6. Det var en ganska kall promenad. Dock kommer jag hem med iskalla fötter med tår som isbitar medan Christopher har fotsvett. Stackars mig. Trodde även att mina tår skulle gå av på kvällen när jag red. Så kallt om tårna!


Hur som helst, väl på a6 besökte vi Elgiganten. Jag hade spanat in en kamera och den skulle finnas där. Jag får hjälp av någon som inte verkar vara så duktig. Han hittar inte kameran i förpackning så han ber mig ta hjälp av en annan. Den nya snubben, som förövrigt inte helelr kan något om kameror, konstaterar att kameran kan inte hittas även om det står att det ska finnas en kvar på lager. Jaja. För säkerhets skulle smyger vi bort till Expert innan vi går hem för att se om den finns där. Det brukar ju vara dyrare där så hade inte så mycket hopp. Men där finns den för samma pris och får även hjälp av bra personal!

När jag köper något dyrt lyxköp brukar jag få lite småångest över om jag verkligen borde köpa saken i fråga. Men inte denna gången, alltså ett bra köp! Jag kan inget om kameror så jag köpte den billigaste, en Canon eos 1100d. Den verkar superbra hittills. Ska bara klura ut alla funktioner, det lär ju ta ett tag. Känner väldigt mycket för att baka muffins. Inte för att äta utan för att ta kort på! Kanske på lördag när Christopher fyller år? Och herre gud han fyller år. Present??

Jaja, dags att återgå till den tråkigaste kursen jag läst hittills, Omvårdnad.

3 kommentarer:

Fototips sa...

Rekommenderar dig min sida för att få koll på din kamera. Grattis till den förövrigt.

Karin Fröderberg sa...

Har du köpt en kamera nu? Fy sjutton va fuskit. Vad kostade åbäket?

Linn sa...

Ca 4000 gick den på!