lördag 11 februari 2012

hmm..

Jag tittade precis lite på QX-galan. En gala fylld med människor som kämpar för människors lika värde. Priser delas ut för att personer vågar stå upp för detta. Är det inte tokigt att man är modig om man vågar vara bara som man är?

Jag har ju inte kunnat släppa det här med homodiskussionen som kom upp en aning på jobbet för ett tag sedan. Om det är något jag har fobi för så är det bland annat homofober.

Det är många människor runt om mig som har uttryckt att de tycker det är äckligt med bögar. Brukar vara bögar som kommer upp, vet inte om det gäller lesbiska också? Hur som helst. Blir så arg och frustrerad. Det är så ogenomtänk att säga så. Kränkade och elakt. Det är flera personer som jag annars gillar som säger sånt här, som jag då ogillar väldigt mycket (för att uttrycka mig fint) när de säger sånt här. Tråkigt!

Alla kan ju inte tycka som jag gör såklart. Lika väl som jag tycker som jag gör måste ju alla andra få tycka som de gör (även om jag önskar att de kan tänka om). Men tycker man något som kan såra eller kränka någon annan måste man ju hålla det för sig själv. Lär man sig inte det när man är liten? Det gjorde i alla fall jag..



Inga kommentarer: