onsdag 18 juli 2012

Lite irriterad

Den här veckan går jag runt och irriterar mig på allt möjligt. Mycket småsaker, men ack så irriterande. Eftersom det är småsaker så håller jag det ofta för mig själv, men det är fortfarande irriterande. Som att folk inte blinkar i rondeller? Eller kör i 20 på en 50 väg. Eller att man fastnar med kläder och remmar i allt som går på jobbet! Att vissa verkar ha allmänt svårt att förstå enkla rutiner, som till exempel hur man tvättar moppar och trasor på jobbet. Hur svårt kan det vara, när det till och med finns en tydlig lapp med text och symboler om hur man ska göra. På jobbet är det nog extra mycket småsaker som stör mig nu, men det handlar nog om att jag tycker att det ska bli såå skönt med semester. En sak från jobbet som verkligen irriterar mig handlar om några tjejer som bor rakt över gatan. Dom går med sina små hundar rakt in på gräsmattan nära intill lindgårdens hus och rastar sina hundar. Där står dom precis utanför våra pensionärers fönster och låter hunden göra sina behov medan de själva röker lite. Vad är det för vett? Inget vett alls. Mycket irriterande!

Inga kommentarer: