torsdag 27 september 2012

Bebis!

Ja, jag är alltså gravid! Idag efter ultraljudet så fick det bli facebook-officiellt. Jag är så glad och lycklig över att ha en liten bebis i min mage! Ännu skönare var det att få se att allt såg fint ut på ultraljudet och det var roligt att få se så bra bilder på lilla bebisen. Vi fick också veta att det är en liten pojke där inne!

Under de senaste två veckorna har jag börjat inse att jag ibland även känner när han rör på sig där inne. Det är ju inte särskilt tydligt men samma känsla av rörelser har återkommit så då förstår jag ju att det måste vara han och inte några väldigt tydliga tarmrörelser eller så. Även om jag inte alltid har känt honom innifrån så kan man känna från utsidan, och det är ju också roligt. Ibland har han placerat sig så det blir väldigt tydliga knölar från utsidan. Extra roligt är det ju för Christopher att se!

I övrigt har jag mått bra under den här första tiden. Idag går jag in i vecka 19 och har hunnit med att spy två gånger under denna tid. Ibland har alltså illamåendet varit jobbigt och tröttheten har ibland varit väldigt tung att ha att göra med, specillt när jag ska jobba. Men jag har mestadels mått bra, så jag ska vara glad för det. Och bebisen verkar ju leva och må som han ska och det är ju det viktigaste!

Så min längtan till julen är stor. Lagom till jul får jag troligtvis gå hem med havandeskapspenning. Det är jul, supermysigt? Planen är också att vara klar undersköterska lagom till att mammaledigheten börjar, precis innan jul! Härligt!

Inga kommentarer: