lördag 22 september 2012

Hallans väderö

Förra torsdagen åkte jag till Malmö efter jobbet. Självklart var det Sandra, Staffan och Sixten jag skulle till. Sixten har blivit stor sen sist och skrattar och har sig. Lyckligtvis tyckte han även att moster var rolig att skratta åt. Är inte helt säker åt om jag lyckades vara rolig eller om jag i allmänhet ser rolig ut. Det spelar ju inte så stor roll egentligen, så länge han är glad så är jag glad!

På lördagen begav vi oss till Staffans familj i Haverdal och på söndagen for vi vidare till Torekov och tog båten till Hallands väderö. Där spenderade vi veckan och tog det mycket lugnt. Jag, Sandra och Sixten tog det mer lugnt än alla andra men det var skönt. Vädret var inte riktigt på topp alla dagar. Hemskt blåsigt och regning emellanåt och en aning kallt. Men när vi var ute såg vi kossor och tjurar, får och hästar. När vi åkte båt kunde vi även spana in en och annan säl. De i sällskapet som skådade fågel såg ett helt gäng olika arter. För mig ser nästan alla fåglar ungefär likdana ut..

På Hallans väderö är allt väldigt basic. Inget rinnande vatten och sådana lyxigheter. Detta innebär ju även att det inte finns toalett, utan utedass är det som gäller. Det var ett fräscht dass, luktade inte illa direkt eller så. Men det var inte kul när man vaknar 3-4 på natten, det är suuupermörkt, blåser och kanske regnar och man behöver gå på toa. Det var skönt att komma hem igår till alla sina bekvämligheter!!!













Även mysigt att komma hem till Christopher! ♥

Inga kommentarer: