torsdag 18 december 2014

Tand nummer 1

Igår hamnade jag i ett kommentarsfält på jnytts Facebook. Tiggare ska få lite hjälp i vinter så de inte fryser ihjäl och hatet flödar direkt. Skäms över alla dessa människor som häver ur sig detta hat. Var kommer hatet mot tiggare ifrån? Jag förstår inte. Och seriöst, VEM sitter dag ut och dag in i alla väder om det skulle finnas något annat alternativ?

Har i alla fall tänkt att låta bli att läsa diskussioner och sånt på dagtid numera. Haha, japp måste begränsa mig. Blir då lätt uppslukad och ofta arg i flera dagar. Fokus på barnen (lääämpligen!!) istället!

Jaja vidare i livet. Idag upptäckte jag Miltons första tand!!! Vad händer? Tre månader och tänder börja ploppa fram. Jag tyckte det nöp till häromdagen men även en tandlös mun har styrka kan jag säga. Men det var visst en liten tand. Och nummer två ligger och lurar! Yey, en till att borsta tänderna på...

Här kommer en länk att läsa förresten, om hur det kan vara att sitta på Sveriges gator.  

Idag bjöd Theodor Milton på lite fika, väldigt mysigt!

Inga kommentarer: