fredag 5 december 2014

Tårta

Jag sitter ofta och läser en massa diskussioner och folk som har dåliga argument slutar förvånansvärt ofta med att hävda yttrandefrihet. Alltså, jisses,*tar mig för pannan*. Har någon sagt något annat eller? Yttrandefrihet betyder ju inte att en kan säga vad som helst utan att bli motsagd. Yttrandefrihet betyder heller inte att en har rätt att säga vad som helst var en vill. Och även om en har yttrandefrihet så kan det ju vara lämpligt att vara tyst ändå ibland.. Skulle jag få kommentarer här på bloggen till exempel kan jag ju välja hejvillt vad jag vill publicera och inte. Men jag hejdar ju ingens yttrandefrihet för det.. Nä skrattar lite och tar mig för pannan igen..

Idag har jag gjort tårta, mums!! Milton har varit väldigt orolig idag. Inte sovit särkilt mycket i sträck, inte kunnat bli lugnad av amning och har han somnat har han vaknat snabbt efter att jag lagt ifrån mig honom. Så nu sitter jag still i soffan med en sovande Mille. Tror jag ska skicka Chris på att hämta en till tårtbit till mig snart!

Först är Theodor snäll och sitter och myser med sin lillebror. Sen plötsligt slänger han sig iväg och Milton välter som en kägla haha.

Han är så sööööt när han ler!
Tårta, fokus på gott!

Inga kommentarer: