onsdag 16 december 2009

lite gramse

Idag tog jag på mig varma jackan och stora halsduken och gick bort till Scandic för att lämna mitt kvitto från friskis. Man har nämligen en summa varje år man får använda till att köpa till exempel träningskort. Jag hade 200 kronor kvar så det ville jag ju utnyttja nu innan det blir nytt år. Men så kom jag bort och så säger dom att det är försent att lämna in det nu. Jag hade antagligen köpt ett 10-gångskort i alla fall men jag blev lite putt. Det är ju fortfarande december och det är ju på decemberlönen jag ska få det om jag lämnar in det nu. December tillhör ju detta året, 2009? Nej tydligen inte på scandic. Det finns säkert någon vettig anledning till att det är så men ändå. Typiskt.. Det visste ju inte jag!

Nu ska jag röja i mitt rum, för jag har lyckats stöka ner igen. Jag som finstädade mitt rum i söndags..

Inga kommentarer: