lördag 30 januari 2010

Lördagstips

I mitt liv har jag lidit av bland annat två saker.

Nummer 1: Mjäll.

Att ha mjäll handlar ju inte bara om att det "snöar" från huvudet, det kliar ju som tusan. Ibland kliade jag upp sår i huvudet. Vissa dagar var hårbotten alldeles fuktig av att jag hade kliat upp små skorpor som kommer från mjället. Inte kul, inte fräscht. Ush. Clearasil tycker jag inte fungerar alls, det är bara ett vanligt schampoo.

Köp: Fungoral på apoteket. Det fungerade för mig. Ibland kommer det tillbaka, men då får man bara använda schampoot lite igen. Eftersom det är en liten flaska och är svindyr så är det ju inget man använder dagligen.




Nummer 2: Vårtor.

Detta är mitt riktiga tips. Att gå till apoteket för mjäll är ju inte svårt, men att hitta ett medel som fungerar för vårtor är mer trixigt. Så länge jag kan minnas har jag haft fotvårtor. När det var som värst för mig hade jag kanske 7-8 stycken på fötterna. Att vårtorna ser äckliga ut är ju ett problem men inte det som är värst. Det gör ibland väldigt ont också. Ett tag hade jag nästan lite svårt att gå på grund av en vårta. Mina vårtor var inte heller en sån där lite prick, nej nej. Kanske 4 av de 7 vårtorna var ansamlingar av småvårtor som bildade en stor. Ajsing och äckligt. Jag provade apotektets medel som man ska ta varje morgon, varje kväll och tvätta och hålla på. Det orkar man inte och det var oeffektivt. Jag provade en dyr frysningsgrej. Fungerade inte alls plus att den var väldigt dyr då, värdelöst. Plåster provade jag också. Även dom var väldigt krångliga och trixiga att hålla på med, även om dom fungerade litegranna.

Köp: Vårtfri. Jag fann medlet när jag och Jennie var på en marknad. En person som sålde detta underbara medel. En gång i veckan ska man använda det och det fungerade utmärkt! Nu har jag inte haft några vårtor på några år. Jippie!

Tjadå

Inga kommentarer: