lördag 7 mars 2015

Första dygnen efter förlossningen


Första dagarna på bb efter att en har fött barn. När jag tänker på det snabbt så ser jag bara mys, söt bebis som socer. Byta små pluttiga blöjor och eventuellt det där extremt lilla gulliga skriket. Men sen minns jag den andra delen också, obehaget. Eftervärkarna som var som små förlossningar, smärtan i underlivet, blod som rinner, förslappad mage som inte går att använda för att till exempel sätta sig upp. Eventuellt träningsvärk, mer eller mindre beroende på förlossningsförloppet. Och just det, efter två dagar exploderar brösten och smärtan som uppstår i samband med alla känslor får en nästan att bryta ihop lite smått för att allt är så jobbigt. 

Ja alla är ju olika men jag känner att det är synd att jag inte mådde bättre de där första dygnen. Tänkt va mysigt att bara i mitt nuvarande skick ligga två dygn på bb med en liten bebis. Så himla skönt!!!

Japp nu ska jag sova igen, trött som vanligt men idag har jag sluppit huvudvärk åtminstone. Skönt!

Imorgon är det internationella kvinnodagen! Googla om du inte vet vad det handlar om. Googla!

Milton @ bb

Inga kommentarer: