torsdag 19 mars 2015

Hund i varm bil

Idag satt det en hund i en bil som stod mitt i solen. Ingen syntes till i närheten och efter en kvart ringde jag polisen. Polisen skulle ju kolla i mån av tid, men det var inget prioriterat. Mmh.. Precis när vi la på så kom det ett gäng personer och det var deras bil. Jag sa att det är varmt för hunden i bilen och deras svar blev: nu? Det är 7 grader ute. Eeh ja mitt i stålande sol blir det ändå varmt i en bil. Visst hunden klarade sig fint om det nu handlade om 15-20 minuter, men jag hade ju ingen aning om när de skulle komma. Nä inte ok att lämna en hund i en bil som står mitt i solen, aldrig!

Ikväll åt barnen gröt i köket, Milton var trött och lackade ur. En kort stund fick han ligga på golvet för att jag skulle kunna torka av gröt och Theodor hoppade ner och satte sig bredvid. Plötsligt börjar Milton storgråta och jag ser att Theodor har bitit Milton i fingret. Busunge, jag blir arg på Theodor som börjar storgråta. Milton ammas till sömn men vaknar när jag lägger ner honom. Sedan gråter och skriker två övertrötta barn i kör och jag blir mer och mer trött...

Nu sover Theodor och snart Milton och jag är trött och hungrig. Kult..

Ett glatt barn innan han bet sin bror och blev för trött!


Inga kommentarer: