fredag 26 juni 2015

Knut!

I måndags blev jag återigen moster, denna gång till en liten Knut. Jag har ju bara sett honom på bild, men han är en liten sötnos såklart. Stackars Sandra fick ett urakut snitt igen, det värsta tänkbara. Men men, inte går det göra något åt det nu, bara till att gilla läget! Bara hoppas allt  går bra härifrån nu, för nu räcker det med tokigheter!

Annars har vardagen kryddats av sjukdom. Milton blev ju sjuk för över två veckor sen nu, vilket slutade i penicillinkur på fem dagar. Men efter att han fått sista dosen i måndags så kom febern igen framåt eftermiddagen. Han har haft feber hela veckan och idag hos läkaren konstaterades det att det buktade lite i örat. Dessutom är han helt prickig nu, troligtvis åkt på tredagarsfeber. Himla härligt. Men nu är det 10 dagar med penicillin igen så nu måste han ju bara blir frisk!! Stackars unge!

Och lilla jag då? Jo jag har ju haft ett sår på ena bröstvårtan minst lika länge som Milton har varit sjuk och det vill bara inte ge med sig. Har knappt ammat på den sidan men såret är ihärdigt. Och att försöka sluta amma gör jag ju inte när Milton är sjuk, då behöver han den extra mycket på alla vis. Men jag tror ändå det börjar bli bättre idag, efter bara sådär nästan tre veckor med sår! Ha ha

Vi var på Leos lekland i måndags. Theodor älskade det och vill väldigt gärna åka tillbaka. Armbandet han fick har vi inte fått klippa bort än haha..
Såhär ser vi ut på morgonen när ytterligare en sovmorgon uteblir!

Inga kommentarer: