måndag 15 april 2013

Dags att donera!

I fredag blev jag uppringd av hon som har hand om bröstmjölksdonation. Hon hade då fått svar att de ville ha min mjölk. Yeey. Så idag hade jag tänkt promenera upp till sjukhuset och hämta pump och så. Men så regnar det! Jag krånglade då in vagn och barn i bilen och tog mig upp. Det gick smidigt faktiskt. Vi har aldrig tagit med vagnen i bilen förr så visste inte riktigt hur man fällde ihop den, men jag löste den lilla biten gaanska fort!

Hur som haver, jag fick fylla i ett litet papper om mina vanor och hälsa. Jag fick pumpen och lite flaskor och det man behöver. Därefter fick jag ta mig till provtagningen för att lämna blodprov. Det hela gick smidigt och hon som tog mitt prov jobbar även på Öxnehaga så jag träffade henne under min praktik där. Käckt, då kunde jag hälsa dem att det blev en bebis tillslut!

Yes, så nu håller jag på och läser alla instruktioner om hygien så allt blir korrekt. Jag steriliserar lite delar nu för att sedan kunna komma igång och pumpa så snabbt som möjligt. Theodor har sovit i över tre timmar nu så det finns gott om mjölk att pumpa ut! Får väl se om jag får till att pumpa första gången innan Christopher kommer hem. Jag vill inte bli avbruten mitt i av en skrikande Theodor första gången jag ger mig på den här pumpen! Men det ska nog gå bra, ska pumpa ut så mycket mjölk det bara går!



Inga kommentarer: