torsdag 11 april 2013

Theodor 2 månader

Halloj. Igår ringde min BVC-sköterska och frågade hur det hade gått med mjölkdonationen. Jag ringde nämligen henne i måndags för att se om hon visste något om detta. Jag berättade läget och hon berättade även att hon hade gjort lite också. Hon hade pratat med kollegor och ringt lite samtal och framfört att det är dålig information och sådär. Hon tyckte också att det borde finnas information på till exempel alla bvc så det var skönt att höra. Hoppas det händer lite nu! När jag pratade med kvinnan från neonantalen i tisdag så fattade jag det som att hon skulle ringa mig igen när hon hade pratat med läkaren, men än har hon inte ringt. Jaja, whatever. Bara informationen blir bättre och att det blir lite ordning och reda på det här!

Annars då, i förrgår fick jag blombud av Christopher lite spontant. Mysigt av honom! :) Märker dock varje gång det kommer in blommor i hemmet att vi har så dåligt med vaser. Det måste införskaffas!

Idag har jag och Jennie varit ute på en promenad runt Rocksjön. Sedan tog vi bilen upp till Rosenlund där min bil lagades och Nalle puh var snäll och även åkte till besiktningen och efterkontrollerade den. Så nu är den godkänd så att säga. Skönt.

Idag fyller Theodor två månader! Tiden går minsann fort nu. Han har tydligen blivit större, både på längden och i tjocklek. Han är minsann en liten tjockis för tillfället. Han rullar ju från mage till rygg och han lyfter på huvudet hur bra som helst. Han lyfter även hela överkroppen ganska mycket med armarna. Gråter så tårarna sprutar och låter som ett lamm gör han också. Den senaste veckan har jag varje dag börjat pumpa ur lite mjölk och ge honom i flaska för att långsamt vänja honom vid detta. Nappen kämpar vi tappert med också, men han spottar ut den och klöks mest!

Nu ska jag städa!




Inga kommentarer: