tisdag 9 april 2013

Mer mjölk

Idag fick jag prata med personen på neonatalavdelningen igen men jag vet inte, det känns konstigt. Hon skulle prata med en läkare imorgon så får se vad de säger sen. Som jag förstår det vill de främst ha mjölk från mammor som fött prematur men även andra. Fast hon sa ju nej till mig kan man säga? Det kändes som att de hade bra med mjölk och ringde mellan sjukhusen och delade med sig ungefär. Hon sa även att jag ju kunde kontakta ett annat sjukhus men då fick jag transportera mjölken själv. Det slår mig nu att hon faktiskt sa så, jisses. Nog för att jag vill donera mjölk men så snäll är jag inte. Jag kanske inte förstår allt eller missförstår vad hon säger men hur som helst är det sjukt dålig information. Det måste finnas info på internet, det är ju så man gör nu. Man googlar allt.

Känns så töntigt att gå in på hemsidan bröstmjölk för livet där det står "Donera bröstmjölk-varje droppe behövs". Hm? Tja mina droppar kommer nog främst hamna i avloppsrören! Har dem sånt överflöd på mjölk i Jönköping att det inte får plats mer, så kan de väl ta emot mig och sen skicka mjölken? Äääh jag vet inte. Skulle mest vilja ha en ordentlig förklaring på hur läget är. Jag kanske är upprörd helt i onödan!

Inga kommentarer: