fredag 19 april 2013

veckans händelser

Hallå där!
Nu är det fredag och hela vardagsveckan har gått. I tisdags var jag och mitt barn ute på en härlig promenad i solen. Skönt att det har börjat komma några dagar med lite vårkänsla! I onsdags skulle jag promenerat med min kusin till babymassagekurs, men planerna ändrades lite. Min mormor mådde inte helt 100 så jag tog bilen dit,släppte ut vovvarna och tittade till henne lite.

Babymassagen var då första gången i onsdags. Första av fem gånger. Vi går på liljeholmens öppna förskola för där fick både jag och min kusin gå. Lite roligt att kunna gå ihop! Det verkade bra hittills i alla fall. Theodor höll sig lugn och fin under hela massagen och han verkade inte ogilla att få massage. I helgen har jag tänkt föra vidare mina kunskaper till Christopher så kan de ha lite far och son kontakt. haha!

I torsdags åkte jag upp till mormor igen för att sällskapa lite. Jag lagade tomatsoppa som vi åt. När mamma kom hem köpte hon fika som vi smaskade i oss!

Idag har jag varit på öppna förskolan för första gången. Det var många mammor där och de flesta hade nog varit där förut. Det är alltid lite vilset när man är någonstans första gången och inte känner någon, men det var roligt att komma ut lite hur som helst. Under sångstunden sov Theodor som en stock, synd!




standardläge, då sover han gott!

Xi har börjat förstå att det är vår och håller på att krafsa på fönsterna igen..


Nu till veckans grej, mjölkpumpning! Huu, stor suck. I måndags var det som att mina bröst började stabilisera sig och mjölken anpassat sig efter Theodors behov. Hemskt passande nu när jag skulle pumpa ut en massa...inte.. Så det har gått ganska trögt att pumpa och det är mycket som ska stämma. Theodor ska få äta först så han blir mätt. Sen ska jag kunna lägga ifrån mig honom, sköta all hygien och sen ska mjölken rinna på. Det är minsann ett pussel att lyckas. Nu till idag har jag fyllt nio flaskor, 100ml i varje. Jag är själv nöjd med tanke på hur trögt det gått, men när jag pratade med personen på neo lät det lite som att det var dåligt att jag inte fått ihop mer mjölk. Puuh. Är inte peppad på att fortsätta pumpa. Jag visste att det inte skulle vara särskilt smidigt att göra det och sköta all hygien, men det blir väldigt segt när det känns som att det inte är särskilt uppskattat ens..

Jag har ju varit rätt bra på att uppmana folk att ge blod eftersom jag själv inte kan göra det. Flera gånger har jag då fått kommentaren att det minsann är lätt för mig att säga som inte kan ge själv. Men hade jag kunnat ge blod hade jag gjort det. Att ge blod är väldigt mycket smidigare än att donera mjölk, det jag lova! Så börja ge blod nu om du kan! En dag kanske man själv ligger där och är i behov av donation!
Pumpen!
Mjölk på flaska, redo att frysas!

Inga kommentarer: