tisdag 23 april 2013

Helgen

Goddag!
Nu har det redan hunnit bli tisdag och hela helgen plus lite till har passerat. I lördags var vi och hälsade på i Bankeryd hos Christophers mamma. Vi var ute och gick en sväng i solen på dagen och sen kom Jimis morföräldrar och sa hej till Theodor. Theodor bajsade så det blev läckage och allt fick bytas och tvättas.. Typiskt att sånt nästan alltid händer när man inte är hemma! Men lillkille n var väldigt nöjd och glad efteråt i alla fall! På kvällen åt vi tacos följt av att spela sällskapsspel. Vi spelade rappa kalja, vilket gav många skratt!!

I söndags skulle jag ha fixardag. Det började bra, jag plockade undan lite lägenheten och vi lagade middag. Jag var lite öm i bröstet men eftersom jag donerar mjölk pumpade jag mycket så det verkade ändå lugnt. Men när vi var ute på en solig promenad blev det bara värre och värre. Vi gick hemåt snabbare än tänkt men den sista biten var hemskt. Jag var alldeles svimfärdig och bröstet var svinömt. Jag kom hem och la mig i sängen och grät. Sen var jag tvungen att pumpa det ömma bröstet eftersom Theodor sov. Sen började jag frysa och jag låg en lång stund med feberfrossa. Jag upplevde det lite som en mild version av krystvärkar. Man frossar en stund och det är jättejobbigt och så kan man slappna av en stund emellan. Men det gör ju inte ont. Krystvärkar kanske gör ont, jag minns inte! Hur som haver, febern släppte senare på kvällen och bröstet blev mindre ömt. Theodor sov mycket bra på natten dessutom, så jag fick återhämta mig lite. Min fixardag var dock förstörd..

Igår kom svärmor och Theodors faster Evelina och passade Theodor medan jag åkte tillsjukhuset och lämnade 20 flaskor mjölk. Alltså 2 liter. Lika roligt bemötande som vanligt. Knappt ett hej kändes det som. Ska försöka fylla 20 flaskor till sen får det räcka. Det tar på krafterna det här och alla hygienrutiner torkar ut mina redan torra händer något fruktansvärt.. Mjölken rinner på som sjutton igen nu i alla fall så det går rätt så lätt att pumpa ut!

På kvällen sen kom Karin och Emilie på besök och åt tacos. Theodor fick en fin present av dem, en bok och en liten drake. Jag fick titta på bilder från deras Thailandsresa och blev lite avundsjuk.. Trots att min fixardag blev förstörd så hann jag bakade kärleksmums som vi åt. Det är så gott!!! Det var kul att träffa de två damerna igår, det var längesen! :)

Nu satt Theodor visst och somnade här i mitt knä, skönt!

Inga kommentarer: