måndag 27 oktober 2014

Andas han?

Nu är det dags för även lilla mig att sova. Christopher jobbar kväll den här veckan vilket innebär att jag har nattningarna själv. Theodor har lekt med sina sysslingar hela eftermiddagen så jag trodde att han skulle somnat kalassnabbt, men så blev det inte riktigt. Mest var det väl Milton som störde egentligen, han var nämligen också trött men ville inte amma, så han gnällde istället. Theodor blev såklart störd av det, så jag slår på tvn. Då blir Milton tyst men Theodor blir ganska alert. Efter 45 minuter mixtrande med båda barnen och några små frustrerande sammanbrott från min sida så somnade Theodor. Miton somnade kort där efter när vi kom ut i ljuset och tog det lugnt i soffan.. Hoppas det går bättre resten av veckan..

Milton ligger i sin säng nu och det går väl bra, även om jag ändå är lite lugnare när han ligger bredvid. Men pappan är ju inte hemma och ligger i mitten som en mur mellan barnen. Läskigt om Milton riskerar att få en storebror över sig på natten. Theodor ligger inte särskilt still när han sover nämligen och mamma är den stora favoriten att komma till om han vaknar. Och då tas det ingen hänsyn till om det råkar ligga en bebis ivägen haha..

Ja det känns som sagt lite lugnare med att Milton ligger i sin säng ibland men han är ju ändå lite över en månad nu. Jag tror att det finns en bra poäng med att en kollar till sina nyfödda barn typ hela tiden, de är ju så små och sköra. Jag vet inte hur många gånger jag bara har kollat av att han andas! ;)

Jahopp bäst att sova lite innan Milton vaknar och ska äta och sen mysa ner sig hos mamma igen, i tryggt förvar!

Svårt att se, men jag kan berätta att här ligger Milton riktigt skönt på mamma och sover. Mysstund!

Inga kommentarer: