söndag 19 oktober 2014

Om en bara hade liiite mer pengar

Åren går och jag och Christopher börjar prata bröllop med seriöst. Skojigt men tråkigt att det kostar så mycket pengar. Såklart kan ett bröllop kosta hur lite eller hur mycket som helst men det är ändå vissa saker åtminstone jag vill ha, annars kan vi lika gärna bara signa några papper  liksom.

Jag vill ha bröllopslooken. Hitta en drömklänning, få fint hår och smink. Det kan ju kosta.. Fina ringar vill vi ha. Här ska det inte överdrivas men om en tänker att ringarna ska användas tills vi dör så behövs ju viss kvalitet.. En kul fest vill jag också ha, god mat, fin tårta och fint fixat med dekoration och blommor och så. Blommor är väl rätt dyrt? Men vi får leta upp alla kontakter vi kan tänkas ha för att få saker så billigt som möjligt haha..

2016 firar vi 10 år ihop så det vore väl fint att gifta sig då. Börjar jag jobba lite sen får väl alla pengar gå till en bröllopskassa hoho. Nu inväntas bara en förlovningsring...! Tihii


Lek hos mormor idag. Ett barn var mycket negativt inställd till att ta på sig tröjan när jag sa att vi skulle åka bilen hem. Gissa vem?

2 kommentarer:

Emma sa...

Vi gifte oss dagen efter vår 10årsdag. SÅ det funkar perfa! Vi planerade ett år i förväg o köpte lite varje månad så då kändes det inte riktigt lika dyrt för att kostnaderna blev spridda + sparpengar +föräldrar som hjälpte till endel :D ... Jag gissar på att det var Milton som inte ville ha kläder. Ha det fint!

Linn sa...

Ja men det låter smart, vi får börja göra en plan nu så vi vet vad vi ska köpa haha!
Haha bra gissning ;)