måndag 6 oktober 2014

Pappadagarna slut

Idag började Christopher jobba igen efter att ha varit hemma i fyra veckor. Såklart är det skönt när han är hemma, men det ska också bli lite bra med vanlig vardag igen. När vi båda är hemma blir allt så himla slappt, vi gör inte så mycket och dagarna bara går. Nu blir det lite aktivtet igen hehe.

När Chrisopher gick till jobbet vid 13 fixade jag mat till mig. Sedan fixade jag barnen för utgång och så promenerade vi till friaredalen. Det blåste kallt så jag tyckte vi skulle gå hem ganska fort. Theodor blev svinarg. Jag tror han är lite trotsig alltså. Ibland hemma när han inte får som han vill kan han skrika och stå och stampa fort på stället, mycket frustrerad. Haha, kan säga att det inte är så kul när han håller på så när jag håller i en missnöjd Milton samtidigt...

Jaja, efter promenaden idag tänkte jag försöka pumpa ett däck på på vagnen som hade blivit lite mjukt. Men jag lyckades bara släppa ut massa luft i stället, puh. Mamma och nalle puh kom för att lämna lite jordgubbar så då passade jag på att be om hjälp. Men något var nog fel på pumpen för det gick inte, suck. Men lyckligtvis hade nalle puh en kompressor i bilen så han kunde pumpa däcket med den haha.. Bra bra!

Yes nu sitter jag i soffan. Barnen sover, lägenheten är städad och disken diskad! Stabil mamma hemma med två barn själv första dagen. High five på det haha!

Haha Theodor har tagit selfie idag

Inga kommentarer: