torsdag 27 november 2014

Inte ok

Idag betalades räkningarna och imorgon ska jag köpa julklappar. Sen blir det snåla månaden här hemma. Vi har i alla fall avslutat att få matkasse hem så nu kan vi leva på allt överflöd av pasta, bulgur och ris som vi har fått. Det räcker i flera månader kan jag säga!!

Jag såg på programmet Inte ok och det handlade bland annat om varför vi inte pratar om vad vi tjänar. En förklaring var att vi umgås över klasserna i Sverige och då pratar vi inte om vad vi tjänar för att ingen ska känna sig underlägsen. Rimlig förklaring ändå! Denna månad fick jag ca 6500 haha. Vilket skämt egentligen, även om jag har det bättre än många andra som har mammapeng. Jag har ju inte lägstanivån direkt! Men men, Christopher är den stora inkomstkällan kan en säga. Men det tar väl ut sig med åren. Nu ska jag lämna denna deppiga pengamånaden bakom mig! ;)




Inga kommentarer: