tisdag 19 februari 2013

en vecka..

Nu är Theodor en vecka och en dag! Det mesta börjar kännas bra nu. Amningen var riktigt jobbig ett tag när mjölken rann på ordentligt. Mina bröst var enorma, stenhårda och sprängfyllda med mjölk. Detta i kombination med ett barn som bara sov och sov. Nog för att det var skönt men det blev bara värre när det gick lång tid mellan måltiderna, för mig alltså. Nu har det lagt sig i alla fall och det som är kvar är ett sår på ena bröstvårtan. Att amma med en sårig bröstvårta är då ingen hitt men om det fortsätter såhär så kan nog det vara över imorgon eller på torsdag..Hoppas!

Xi kom hem i förrgår också, hon har fått vara hos mamma i veckan. Hon sköter sig utmärkt, en så bra katt! Hon tycker nog Theodor är en konstig varelse och en aning läskig. Så hon håller sig hela tiden på avstånd vilket är väldigt skönt! En duktig storasyster!

Theodor är hittills ett nöjt litet barn som är väldigt lätt att trösta. Han gråter och skriker helt enkelt inte i onödan. Vore ju fint om det får fortsätta så, men det blir som det blir. Får vara glad så länge det varar. Han är väldigt söt också, mycket!!!

Någon dag tänkte jag skriva en liten förlossningsberättelse. Jag tycker själv det är roligt att läsa om det så nu måste jag ju skriva min egna. Eller det jag minns av det i alla fall, mycket går ihop i en stor dimma hehe!
Första myset med pappa
Ett smile
efter första badet..

1 kommentar:

Elin frá Lund sa...

Söta bilder! Ser fram emot att läsa mer! :)