torsdag 7 februari 2013

nu får du komma

Dagen är kommen! Vecka 38 börjar idag, alltså 37+0. Från och med idag försöker man inte bromsa en eventuell förlossning, utan barnet anses redo att födas. Jag är mer än redo att föda. Det känns som detta gravida tillstånd långsamt äter upp mig inifrån, i alla fall vissa dagar. Jag skulle varje dag kunna beskriva hur min natt varit. Den ena natten är lite bättre medan den andra är sämre. Inatt var det mycket åt det sämre håller. Vaknade sådär varje halvtimma av olika saker. Främst sammandragningar, ryggont och, på grund av detta, behov av att uppsöka toaletten. Det är verkligen frustrerande att inte kunna sova, jag är ju hemskt trött..

När man ligger där med smärtor försöker man ju hitta ett sätt som är bekvämt, eller snarare överhuvudtaget fungerar. Ligger jag på sidan gör sammandragningarna för ont och ryggen värker mycket. Att sitta mer upp skapar ett slags tryck neråt i kroppen som är hemskt obekvämt. Att ligga på rygg är uteslutet då man inte kan andas. Tanken att ligga på sidan och hjälpa upp kroppen med massa kuddar lockar ju. Men ansträningen att lägga alla kudda där man vill ha dem skapar bara ytterligare smärtor och obehag så det blir liksom inte värt det.. Det är helt enkelt hopplöst!!

Något fint under natten var ändå min fina, fina katt. Hon hade lagt sig tillrätta i spjälsängen, mitt lilla barn. Är det någonstans jag inte vill ha henne så är det just där men hon var hemskt söt där hon låg. När jag lyfte upp henne var hon alldeles varm och avslappnad så det kändes lite elakt att flytta på henne, men det är ju inte hennes säng!

Dagen är inte lika jobbig för mig så ska försöka göra lite saker idag. Har ett paket att hämta på maxi och ett på babyproffsen. Så ska försöka ge mig ut, även om snöovädret gör mig en aning tveksam..



Inga kommentarer: