torsdag 21 februari 2013

Torsdag

Goddag! Just nu sover Theodor, välförtjänt. Han åt i 30 min i sträck haha. Han bråkade med mig en timme innan utan att vilja ta ordentligt tag så det var skönt när det fungerade tillslut. Mjölken har velat spruta ut idag så ett hungrigt barn var önskvärt men det verkade hopplöst till en början. Men skam den som ger sig va! Han åt tillslut och bröstvårtan har typ läkt!!

Jag njuter varje dag över att inte vara gravid. Det är verkligen skönt att slippa den där magen och allt vad det förde med sig (förutom Theodor då!). Nästäppan har släppt, jag kan andas och röra mig. Jag kan ha vanliga kläder på mig, även fast många tröjor inte är praktiska vid amning. Men ändå, det går. Är himla sugen på shopping nu..

Igår hade vi förresten hembesök från BVC. Vår pojk hade gått upp i vikt, så mat får han i sig. Annars var allt bra och nästa vecka får jag ta mig till BVC själv för ett till besök.

Blöjor går det åt här, en efter en. Byter man en blöja är det inte ovanligt att det kommer en bajs någon minut senare. Så skulle du läsa detta och har tankar på att köpa en liten present så uppskattas verkligen blöjor hehe!!

Nähe nu ska jag väl bara invänta att han vaknar för att äta!

Inga kommentarer: