torsdag 28 februari 2013

Fin stuga

Tvättstugan är jättefin och superfräsch! Nya maskiner och man får två maskiner, en torktumlare och ett torkskåp helt själv i ett rum när man bokar. Det kanske är rätt vanligt men vi hade det värdelöst innan. Snabbt torkar allt också eftersom det är så bra maskiner. Så gött!!! Lite roligt att tvätta nu ju. Lite läskigt är det dock att man bara kommer in i rummet den tiden man har bokat. Glömmer man tvätten och någon annan har bokat tid efter kommer jag inte komma in. Så det gäller att passa tiden!

Idag är Christopher ledig och det var väldigt skönt redan igår. Theodor åt vid midnatt och sen var han jättevaken. Då dumpade jag honom hos pappa som ändå var vaken och jag kunde fortsätta sova en stund. Behövde extra sömn för igår hade jag trötthetshuvudvärk hela dagen nästan. Och idag har jag kunnat tvätta, dammsuga och plocka undan lite. Jag behöver vila på dagen ibland egentligen eftersom det blir lite sisådär med sömnen på natten. Men när det är massa stök kan jag inte slappna av och absolut inte snabbsomna just när Theo väljer att sova. Samtidigt är jag är sämst på att hålla det städat. Hopplös kombo! Hehe

I eftermiddag ska jag träffa Jennie en sväng. Kanske fika lite och eventuellt tänker jag att vi kanske kan gå ut på en promenad i solen. Vi får se vad Jennie känner för! :)

Inga kommentarer: