söndag 2 juni 2013

Bra som jag är!

Godkväll. Klockan är alldeles för mycket för mig men jag var bara tvungen att lämna paddan och slå på datorn så jag kan skriva lite snabbare och lättare. Jag läste DET HÄR och tyckte det var himla bra skrivet!

Det handlar om bilder som denna nedan och om folk som glad i hågen sprider detta och tänker att de gör något bra. Jag blir lika sur varje gång jag ser det! Börja med att läs inlägget jag länkade till så förstår ni mycket bra varför!


Har du läst nu? Fint! Nu till min egen erfarenhet.
Jag är naturligt smal, det blev extra bevisat under graviditeten. Jag kan äta lite hur som helst, röra på mig nästan ingenting och ändå inte lägga på mig något extra kilo på kroppen. Så fungerar min kropp, för andra ser det annorlunda ut. Vi är alla olika. Men ofta har jag fått höra, några extra gånger efter att Theodor har kom till världen, att jag är så smal. Flera gånger har jag fått höra det på ett negativt sätt. Till exempel "Äter du något egentligen?" eller "Blir det något kvar av dig nu eller äter Theodor upp dig? he he". En gång hade jag med mig knäckebröd och yoghurt som kvällsfika på jobbet och fick negativa kommentarer av en kollega om att jag var så smal och måste äta mer. Sådan mat kunde jag ju inte ha med mig. Svar: JA, jag äter och jag äter precis vad jag vill. Jag äter mat, jag äter godis, kakor och allt möjligt. Jag äter det jag vill och det jag känner att jag mår bra av.

Bara för att jag är smal ger det inte andra rätten att kommentera hur jag ser ut på ett negativt sätt. Jag ser ut som jag gör och det är okej så. Jag ska inte behöva vara smalare, tjockare eller kurvigare. Så länge jag mår bra så är det bra!

Frågor på det?

Nu ska jag försöka sova så jag orkar stiga upp klockan 06 med Theodor, för det lär inte bli mycket senare i alla fall!



Inga kommentarer: