måndag 10 juni 2013

Död dator

uuh. Igår skulle jag slå på min dator för att fixa iordning lite bilder till min mormors fotoram. Men nej, den ville inte starta. Den har krånglat endel det senaste så det kom väl inte som en chock, men ack så störigt. Tur att den krånglade lite för nu har jag precis sparat över alla bilder på externa hårddisken i alla fall. Det är ju det värsta annars om bilder försvinner. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Att köpa en ny dator känns så onödigt, använder den ju knappt. Bara till bilder och försäkringskassan. Var lite osäker först om man kunde ha två olika bankid på samma dator, men det gick ju bra.En himla tur det för annars hade det ställt till det med att få ut några pengar för denna månaden! Så nu får Christophers dator bli familjedator. Haha! Tror inte han gillar det så mycket, men att köpa en ny dator för några tusan, nä nä det hoppar vi över tills vidare.
Jag måste bara få till ett bra system för alla bilder. Det här med dropbox verkar ju vara något, känns smidigt och säkert. Det är väl inte så svårt men känns väldigt omständigt att fixa sånahära saker. Men det är bara att göra't!!

Igår var vi på besök i Tenhult på eftermiddagen/kvällen i alla fall. Theodor var lite rockigt klädd dagen till ära. Vi passade på att prova Annas våg där man får en bedömning på sin kropp, hur mycket fett man har osv. Vågen kom fram till att jag var som ålder 12. Mina andra värden minns jag inte riktigt, men det verkade bra. Jag får tacka min kropp att den sköter sig själv utan att jag anstränger mig allt för mycket! hoho! Christopher hade en anings mer att jobba på, så nu får det bli barnvagnspromenader haha!


Inga kommentarer: