fredag 4 april 2014

Omgång 2 av graviditet, förlossning och amning

Så hur ska kommande förlossning gå? Jag tänker ofta på olika situationer som kan uppstå och det kommer mest troligt bli på något annat vis haha. Mina versioner är positiva och så hoppas jag verkligheten också blir. Jag var inställt på en ganska snabb och smidig förlossning med Tedde, och min barnmorska tyckte att jag skulle fortsätta tänka så. Så nu fortsätter jag att tänka likadant till nästa. Tycker att det blir perfekt om förlossning blir som med Theodor fast att vi kortar ner krystarbetet med sådär en och en halv timme och så gärna att jag inte spricker något. Jaja, i slutändan är vi bara glada om vi alla mår bra! :)

Jag försöker också peppa mig själv om att sista tiden av graviditeten ska bli lättare än förra. Eller hade ju inga problem direkt men tyckte det var sjukt jobbigt. Jag hoppas att sommaren gör att en får annat att tänka på och liksom inte hinner tänka så mycket på smärtor och sånt. Theodor ska ju få en till kusin kort innan syskonet kommer, det blir ju supermysigt!! Och så sommar och sol och bara gött. Ja det blir nog bra..

Amningen är jag tokigt nog superpeppad på. Min bm frågade hur jag kände inför det, då hon visste att det krånglade lite med Theodor. Men känner mig bara laddad för att kunna göra så som jag vet fungerar bäst för mig från början. Sen är det inte säkert att det blir lika mycket mjölk denna gången, allt kan se annorlunda ut. Men det blir som det blir det med, inget att fundera på inte!

Nu kan jag inte låta bli att hålla mig vaken till resultatshowen på lets dance, sen blire säääängen!

Smutsig spegel i en mörk hall, jaja. Vecka 19 idag!

Inga kommentarer: