onsdag 12 februari 2014

Noll datortid och tandläkarbesök

Tänkte hinna sitta lite vid datorn idag i lugn och ro, men lyckades aldrig. Hann tre minuter då jag kunde ändra en sak hos fk, sen var det bara att gå. Theodor tycker då inte det är kul att sitta vid datorn.

Christopher slutade vid 16 och kl 17 började jag jobba, så där emellan fanns inte mycket tid över. Och när jag kom hem var Theodor fortfarande vaken så då var det full fart, sen kvällsmat till oss och försöka natta Theodor. Det slutade med att Christopher i desperation la ner honom i spjälsängen och så somnade han plötsligt själv, haha. Ibland när han är tillräckligt trött tror jag nästa vi bara är i vägen. OBS, vi låter honom aldrig ligga och gråta eller vara ledsen ensam! Eller vaken för den delen.

Tidigare idag var Theodor på sitt första tandläkarbesök. Egentligen träffar en väl bara tandsköterska, men Theodor krävde minsann en tandläkare också. Han sov sig igenom hela besöket nästan men vakande när det skulle pillas i munnen. Otrevligt uppvaknade. Han har små gropar i tänderna som är lite gulare och det är tydligen någon slags emaljerings(?)rubbning. Inte mycket mer än att det har konstaterats och att tänderna verkligen måste borstas noga.. Och ett till besök redan om ett halvår. Så kan det va!

Störde mig lite på att tandläkaren var tvungen att påpeka typ 5 gånger att Theodor var torr på läpparna och näsan och att jag MÅSTE smörja in honom. Ja, jag försöker smörja honom flera gånger om dagen. Och om näsan var han inte ena speciellt torr, var intorkat snor men det vågade jag inte säga haha. Ja, hon menade väl men jag förstod vad hon menade direkt, 4 upprepningar blev lite väl... *mamman som stör sig på lite av varje*

Imon ska jag försöka ta mig till datorn. Vill ta fram lite bilder och så vill jag länka några inlägg för att kanske någon som blivit lätt lurad ska komma tillrätta igen haha!

Goooodnaattttt

Blåmärke i pannan på killen som tar selfie!

Inga kommentarer: