fredag 21 februari 2014

Storebror

Så på julafton vaknar jag och mår sådär. Jag går till apoteket, på självaste julafton, och köper ett graviditetstest. Resultatet:
Kul tänker vi. Så vi åker till julfirandet med graviditetsillamående. Jag är orörlig av illamående, spyr två gånger och sedan kaskadspyr Theodor över mig. Graviditetsillamående blev ofrivilligt kräksjukan. Så kul start hade jag på denna graviditeten.
Dagarna när jag kände mig mer död än levande undrade jag allt vad jag hade gett mig in på. Hur tusan ska jag orka två barn????? Men när jag blev frisk kändes det lugnt igen, hehe!

Tiden går, jag tar ett till test för att jag oroar mig. Tänker att kräksjukan kanske gjorde så det blev utslag på graviditetstesten. haha, ja nästa test sa också gravid, fast med två streck.

Tiden tills nu har först bestått av halvdagar med segt illamående. En morgon när två bajsblöjor behövde bytas fick jag ta ner barnet på golvet och förbereda mig med hink. Bort med blöjan, vända magen ut och in och sedan fortsätta med blöjbyte. Kul!

Segt illamående har nu mer övergått till plötsligt behov av att spy bara. Typ, är hungrig på morgonen, äter frukost. Vid sista tuggan vänder det sig och jag får springa och spy upp allt och lite till. Och så är jag hungrig igen sen.... Tur att jag alltid dricker oboy för då blir smaken inte sååå vidrig när en spyr!

Men förutom lite illamående, några spyor och stunder med hög puls så mår jag fint! Och idag var vi på den efterlängtande ultraljudsundersökningen. Låg risk för tex downs och ungen var där inne och hjärtat slog. Så skönt!

Moster Sandra fixade en fin t-shirt till storebrosan!
Här har vi det lilla syskonet!

2 kommentarer:

Kajsa sa...


Oj är det sant?! Grattis!!! Trodde först du skrev om när ni fick reda på att du var gravid med Theodor (fast att det ju så klart inte hade kunnat vara på julafton..). Haha. Tanken på att man kan få ett barn till var liksom väldigt långt borta. Men wow, vad kul!! Hoppas att du mår bättre snart också! Lilla plutten ska bli storebror.. :)

Linn sa...

Tack!! Haha det kan lätt bli lite tokigt i huvudet när man inte är riktigt beredd på något! ;) Ja i det stora hela mår jag ju bra så det ska nog sluta väl! :)