onsdag 11 februari 2015

Milton sjuk

Idag har Milton varit den som har varit värst sjuk. Ca 38 i temp och hostar. Värst är att inte vill äta direkt. Han brukar äta ungefär varannan timme annars men idag  har han kanske ammat tre gånger. I övrigt sover han eller är ledsen och behöver vaggas till sömns. Nu ikväll såg han hängig ut så han fick alvedon, och redan nu efter en kort stund är han mer vaken. Hoppas han kan äta lite ordentligt och sedan sova riktigt gott inatt. Upp och vagga på natten är inte min favoritsyssla och så är jag så rädd att Theodor ska vakna..

Igårkväll la jag även Milton i spjälsängen. Han rullar mycket nu så han ligger inte bra bredvid mig längre eftersom utrymmet är så begränsat. Det kändes som han var mil ifrån mig och jag tittade till honom kanske 3 gånger innan jag kunde somna. Ja, spjälsängen stod vid min säng, han var ca en halvmeter ifrån mig. Alldeles för långt bort!!

Milton målar, säger Theodor

Inga kommentarer: