fredag 26 juli 2013

Badsugen

Christopher är fortfarande sjuk typ. Det börjar bli jobbigt för mig (stackars mig när Chris är sjuk hehe). Jag får liksom ingen avlastning med Theodor. Jag är uppe sent och går upp tidigt och han är ju i full gång på dagarna. Men men, det går över. Tur för mig att jag inte är en ensamstående mamma. Hua!

Idag gick jag och Theodor ut en sväng då det var så hemskt varmt inne. Vi gick längs Vättern en bit och pausade vid strandkanten i skuggan av ett träd. Åh, det var varmt i luften och vattnet var alldeles perfekt. Det är inte alltid Vättern har rätt temp! Jag ville bara hoppa i sjön och plaska runt en stund. Och lugnt i luften var det också. Jag som har utvecklat någon slags ljudfobi hatar när det blåser. Dels blir det ju kallt och så blir det så ljudligt och stressande. Saker flyger iväg! Nä blir det fint väder imorgon packar jag med soltältet och lägger mig på beachen med Tedde! Tråkigt ensam bara men vet ingen som kan tänkas vilja hänga med mig! Hojta om du är sugen!

Nu sitter jag och inväntar tvättid. Det blir verkligen mycket tvätt när man har en bebis. Så ikväll blir det tvätt och om jag orkar behövs det städas. Vet inte hur många månader jag har tänkt storstäda nu. Jag når aldrig riktigt ända fram. Snart så..




Inga kommentarer: