söndag 14 juli 2013

semester nr 1

Heeej!

Nu börjar ordningen återställas här hemma igen efter att vi har varit på semester i en vecka. Igår bara slängde jag ut saker i väskorna så det låg kläder och grejer i hela hallen och i vardagsrummet. Men nu har jag städat upp det mesta och nu väntar bara kläderna på att få bli tvättade hehe!

I veckan har vi varit i en stuga med Christophers mamma och familjen. Vi har ju haft supertur med vädret och stugan låg precis vid en sjö, hur fint som helst. I veckan blev Theodor fem månader och två dagar innan det ploppade första tanden upp i munnen. Turligt nog kom det inte i kombination med någon feber eller så utan han var glad mest hela tiden. Tack för det! Sen har han ju haft sina skrikfester ändå, men det har han ju annars också. 

Denna veckan känns det verkligen som att Theodor har blivit större. Han rullar runt ofta och ganska lätt till mage och vill börjar greppa saker med händerna. Han lyckas inte riktigt men det kommer nog när som helst. Allt ska ju in i munnen också så det är ju väldigt frustrerande för honom när han inte riktigt får tag i alla grejer. Imorgon ska killen få spruta och vägas och mätas. Jag ska även prata mycket mat och grejer har jag tänkt för att kunna jobba på att ersätta amningen. Att börja med ersättning på heltid känns onödigt, jag kan stå ut, men vi behöver ju inte sega med att introducera mat. Nu när han har en tand har han lyckats bita mig i tutten några gånger, varpå jag säger "AJ". Theodor tittar på mig, underläppen kommer och sedan storgråt. Jag trodde det var jag som fick ont när jag blev biten? Busunge!

Här kommer några bilder. Har så många söta bilder på Theodor, men kan ju inte lägga upp alla hehe!

en glad pojke

Lille Zed

Theodor och farmor spanar ut på sjön

Zeta


Loppan utslagen i solen


Bada fötteraa

Ser ni tanden?

`Fyller en fem månader krävs en tårta ju

Yatzy

Jag fick slingor i mitt hår

Selen kom till användning, och mössa behövdes för att skydda mot alla hemska knott!

Kvällssol vid en stilla sjö. Det var så fiiint

Theodor var trött men är det fint fotoväder är det bara att hänga med!

Ut på luftmadrasser och Zed ville nog ut och rädda alla!

Åååh Zingo!

1 kommentar:

Emma sa...

Fina bilder! Verkligen härligt ljus där ute på bryggan!