tisdag 23 juli 2013

Borsta de små tänderna

Godkväll! Nu sover Theodor gott i sin säng. Han brukar alltid somna i bilen när jag åker hem från mamma på kvällen men idag höll han sig vaken. Blev perfekt. Vi kom hem, bytte om och borstade tänderna för första gången. Tandborste gick det galant med men när jag tog på lite tandkräm kom det fram grimaser och rysningar. En mycket konstig, ny smak!!

Imorgon åker Sandra och Co. hem till Malmö. Såklart vill jag passa på att umgås med dem när de är hemma, men det tar lite på krafterna. Det blir ju då att en håller igång lite mer och far fram och tillbaka. Är det soligt resten av veckan vill jag ju inte bara sitta inne, men lite soffhäng får det nog bli! Sen när Chvristopher har semester vill jag städa lägenheten riktigt grundligt. Ush, det är snuskigt här hemma nu! Sen ska vi köpa allt till vår fina vovve. Jag ska även gå och shoppa lite till mig själv tänker jag, utan  Theodor och utan stress att komma hem! Han får ta flaskan eller skrika helt enkelt, nu är han så stor att han får stå ut!

Theodor har annars gått och blivit ganska stor. 8 kg, 2 tänder och snurrar runt direkt till mage så fort man lägger honom på rygg. Nu ska han bara lära sig att krypa också. Vi har börjat introducera gluten för honom nu genom att bland annat låta honom suga lite på ett rån. Det tycker han är smaskens. Vi har också köpt mjölkfri gröt nu, då han reagerade i huden på den vanliga. Så lite gröt får han smaka på varje dag också. Oooch snart är han sex månader och då ska han får smaka massor av mat och han ska helst sluta amma på natten! Jag känner hur friheten sakta närmar sig hehe. 

Nä nu måste jag också passa på att sova, trött som alltid alltid! 

Inga kommentarer: