söndag 28 juli 2013

Oreo-cupcakes!

Som den mamma jag är måste jag börja med att berätta om Theodors sömn igen. När man inte sovit en hel natt på flera månader är det lätt att en blir lite besatt. Kvällen igår var jobbig då Theodor skrek och skrek så jag vid ett tillfälle var tvungen att lägga ner honom för det kändes som jag skulle slänga honom i väggen typ. Bättre att han skriker i sängen några sekunder än åker i väggen så att säga. Nä, skämt och sido, jag slänger honom inte i väggen men det är sjukt jobbigt att skutta runt med någon när en själv är svintrött. Eftersom Christopher fortfarande är sjuk också så måste jag ju ta det. Puh, tillslut somnade han i i alla fall och jag kunde gå och lägga mig. Killen sov från typ 22.30-06!! Så skönt! Jag vaknade några gånger av att jag hade ont i bröstet. Redan igår på dagen var mina bröst sprängfyllda, igen, så har börjat få lite mjölkstockning, igen. Men men, att slippa nattamma är awesome så jag önskar han kan fortsätta såhär av sig själv..
Nybadad kille i sin nya badcape! Sötnos. Jag satte honom ensam med amningskudden runt honom innan. Sen hör jag ett duns följt av gallskrik. Huvudet rakt ner i golvet. Stackarn! :( Att han ska träffa just den delen som inte har kudde.. 
Igår bakade jag cupcakes! Egentligen skulle jag baka med Torp men jag orkade inte vänta på honom nu när han hade inspirerat mig till något att prova. Oreo-cupcakes blev det! Jag valde ut recept som verkade bra och det blev riktigt lyckat tycker jag. Försökte annonsera att folk skulle komma och äta dem igår men ingen kom.. Synd! Jag ska åka till mamma snart, mormor vill ju ha hur som helst!

I botten la jag ett  oreokex och till själva muffins använde jag det hääär receptet. Till frostingen använde jag det häär receptet.


Inga kommentarer: