tisdag 2 juli 2013

Teddy-tema!

Nu så, Theodor sover lite och jag har lyckats komma till datorn och lägga över alla bilder. Maasssor av bilder från både kalaset och tillfällen både innan och efter. Men jag måste ju visa upp hur dessertbordet blev till namnkalaset. Jag och Sandra gjorde allt själva, vilket tog sin tid. Vi hade förberett en del sen innan och sen var vi och fixade hela lördagen och från ganska tidigt på morgonen på söndagen. Men det var kul att kunna säga att vi hade gjort allt själva sen!

Kalaset gick i Teddy-tema, eftersom Theodor heter just Theodor. Jag tycker ju inte att Theo är ett passande smeknamn. Tror det beror på att vissa barn faktiskt heter Theo. Teddy är bättre! Så för chokladälskaren var nog detta ett dessertbord som passade. Det var teddybjörnar, eklöv och ekollon. Passar ju extra bra eftersom han heter Eek i efternamn!

Här kommer bilder:


Cakepops i form av ekollon

Sockerkaka med glasyr


Hasselnötsmuffins med nutellafrosting. Jag tror detta var favoriten hos många!

Theodor Nelson Bo är alltså namnen han fick!


Tårtan! Den bestod av kladdkaka, jordgubbsmousse och jordgubbar!



När man har bakat i över en vecka utan att få smaka börjar en bli lite sugen..

Sandra och resultatet. Hade INTE klarat det utan henne!

Familjen!


Far och son matchade sina kläder!

Theodor inspekterar bakverken. Tror vi fick godkänt!


Bebisrumpa

Theodor var vaken och glad genom hela kalaset. Precis efter att jag sagt tack och nu har vi inget mer att komma med idag så somnade han på min axel. Perfekt dag!

Nöjd kille som har fått massor av fina presenter!!!

Bland alla presenter fanns även tre gåvor till organisationer som hjälper barn. Det var unicef, rädda barnen och barncancerfonden som fick sig ett bidrag. Ett extra tack till det!

Inga kommentarer: