måndag 16 december 2013

Blomma

Tjoho! I lördags hade vi julfest här hemma. Redan vid 15-tiden åkte jag och lämnade Theodor till mamma, även Roxi. Så ett tag där var det bara jag, Christopher och Xi hemma. Alltså vad gjorde vi innan egentligen? Så himla tomt haha. Festen blev bra tycker jag i alla fall. Christopher och Joel lyckades fint med lussebullarbaket iår (förra året var det inte så lyckat hehe). Roligast på kvällen tycker jag var julklappsleken. Så roligt att så många hade tänkt till och köpt roliga julklappar!

Lilla Theodor hade klarat sig bra hos sin mormor. Hade väl varit en stund av skrik på natten men annars bra. Han har även börjar säga blomma. Eller det låter väl med mmmm-A, men ändå. Han menar blommar och ibland tecknar han det också. Duktig :D



Tog inte så många bilder på kvällen. Tanken var även att Simon aka fotograf skulle ta kort på mig. Inte varje dag en gör sig lite extra fin. Men vi kom aldrig så långt så min outfit blev inte förevigad hehe!



På kvällen höll vi på med lite kluringar också. Jag gav ut en som mamma satte mig på som liten. Såhär:

4 personer ska gå över en bro. Varje person tar olika lång tid på sig att gå över. En person går över på 5 minuter, en på 10, en på 20 och en på 25 minuter.

De kan max gå två stycken på bron samtidigt och för att gå över måste man har en ficklampa med sig. Gänget har bara en ficklampa!

Hur ska de gå för att alla ska komma över bron på 60 minuter?

Går till exempel 5 och 25 samtidigt över bron tar det ju 25 minuter!

Kan du lösa? :)

Inga kommentarer: