torsdag 12 december 2013

Musikhjälpen

Ringde precis på flashmoben på musikhjälpen, men det blev inte jag som kom fram. Hade jag kommit fram, hade varit sjukt, så skulle jag önskat Imagine till Theodor! :D

Årets tema är ju "alla kvinnor har rätt att överleva sin graviditet". Såklart tänker jag på min graviditet och förlossning. Allt gick ju jättebra och smidigt, men det beror ju på att jag hade tillgång till mödravården. När krystvärkarna kom var de väldigt täta så jag fick bricanyl för att lugna ner det hela. Vad hade hänt om jag inte fått det liksom? Jag vet att jag mitt i förlossningen tänkte vad hemskt det skulle vara att föda typ i ett litet skjul någonstans på egen hand. Fruktansvärt!

Världen är så orättvis. Nu hoppas jag vi är många som skänker en slant till musikhjälpen. Varför inte buda på något i auktionerna och ge bort i julklapp? Win win! :D


Inga kommentarer: