fredag 23 oktober 2009

Linn kan inte somna..

Igår när jag skulle sova så kunde jag inte somna. Istället låg jag och tänkte på massa saker. Jag tänkte bland annat på hur mycket jag ogillar sverigedemokraterna. Jag vill inte beblanda mig med folk som tycker sverigdemokraterna är ett vettigt parti. När jag tänker på sverigedemokraterna brukar jag, av någon anledning hm, komma att tänka på andra världskriget. Just igår så kom jag ihåg när jag gick i tvåan på gymnasiet och vi satt i brahesalen och lyssnade på en man som berättade vad som hade hänt honom i andra världskriget. Han berättade bland annat att när han med många andra hade kommit till något ställe, antar att det var ett koncentrationsläger jag minns inte riktigt, så skulle de dela upp sig på olika sätt. En mamma blev tvungen att lämna ifrån sig sitt spädbarn, men hon vägrade. Då hade vakten tagit barnet, en fot i varje hand, och slitet barnet mitt i tu. Mitt framför mamman och alla andra där. Jag kan inte ens tänka mig hur hemskt, fruktansvärt, obehagligt, förvärligt det måste varit att se, speciellt för mamman till det lilla barnet.

Nu tror jag inte det är såhär sverigedemokraterna säger att de vill ha det, men det sa säkerligen inte Hitler att han ville heller när han började kämpa mot att få makten. Om sverigedemokraterna skulle få mycket att säga till om vet man nog aldrig vad som kan hända. Därför ska dom krossas och bli tvungna att försvinna! Tjadå

Inga kommentarer: