fredag 16 oktober 2009

Sorgsen dag

Idag är en lite sorglig dag. Idag hittade jag nämligen min orm Ringo död. Det blev en förtididig död eftersom han bara va ca 4 år. De brukar leva i 10-15 år annars, stod det på infobladet.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade han på senare dar blivit väldigt mager så började bli lite orolig. Så efter att han fick en mus häromdagen så spanade jag på han i dagrna för att se om han bajsade. Igårkväll såg jag på honom att musen fortfarande befann sig i magen så tänkte: om den är kvar imorgon så får det bli att ringa veterinären. Och på morgonen låg han precis på samma ställe fortfarande, vilket han inte brukar göra. Så petade jag på han lite- inget hände, död. :(

En orm är ju inte som en hund, man får ju inte direkt en nära relation med den. Men tycker det är väldigt tråkigt att han dog nu, var ju inställd på att ha honom flera år framöver.. Jag hoppas inte han har lidit heller och mått dåligt länge. Sånt är hemskt. Jag är ju ingen ormexpert så svårt att säga om han var sjuk innan. För han måste väl blivit det, sjuk. Vet inte annars vad han dog av.

Han var en fin och snäll orm Ringo i alla fall. Nu är han begravd i trädgården, han har det nog fint!

Inga kommentarer: