tisdag 20 oktober 2009

Se där ja

Tjoho. Hemma från jobbet nu. Lugn dag. Idag fick jag på kanal 2 på tven och då hade sverigedemokraterna lite tvtid. Jag lyssnade inte jättemycket men något jag hörde var att de sa att svenskar blir så diskriminerade på arbetsmarknaden. De pratade om att invandrare fick så mycket fördelar ijämfört med svenskar. Jag som trodde det var just invandrare som blev diskriminerade på arbetsmarknaden och har väldigt svårt att få jobb? Hmmm. Katjing.

En annan sak ajg råkade se igår var en bloggares inlägg. Dessie heter hon, hon är väl en av de lite större om jag fattat det rätt. Jag brukar inte läsa hennes blogg så jag vet inte om hon är en såndär provocerande bloggerska som bara vill få läsare genom att skriva dumma saker. Det hon skrev var i all fall verkligen idiotiskt och blåst!

Först när jag ser det och börjar läsa inlägget så tänker jag att jamen va bra, du påpekar att päls är fel. Men vad kommer sen? Hon tycker det är onödigt att protestera och låta bli att köpa päls för att det kommer ju fortfarande alltid finnas de som säljer det. Därför kan hon ju fortsätta använda det, för det spelar ju ingen roll i alla fall. Godmorgon tjejen. Hoppas hon lär sig lite i skolan hur köp-och säljmarknaden fungerar och att man måste protestera mot sådant som är fel även om det inte hjälper på en gång i hela världen.

Jaha, nu ska jag bädda min säng!

Inga kommentarer: