fredag 8 november 2013

Amningsvägrar

Idag är det fredag, wiho. Theodor var vaken i typ två timmar inatt och lekte och skrek och bökade. Tillslut somnade han vid 5tiden och vi fick sova till efter 9, bra!

Christopher är ledig idag så jag passade på att smita ner till stan en sväng. Största målet var en farsdag-present till pappan i hemmet. Det var enkelt att finna då jag visste vad jag skulle ha (vågar inte skriva ifall ifall han läser hehe). Sen ville jag ha något nytt klädesplagg också och i h&m-katalogen som kom häromdagen hade jag spanat in en klänning, men den fanns inte... Och något annat hittade jag såklart inte heller. Varför är det alltid så, när en vill något hittar en inget? Lika bra var väl det, överskottet på pengar existerar inte alls hehe... Får väl leta fram några gamla käcka kläder till imon när jag och Theodor ska på fest. Räknar med att inte amma på festen så då ökas ju möjligheterna lite. Vissa kläder har ju hängt orörda nu i nio månader för att de inte är amningsvänliga..

I övrigt så amningsvägrar jag så gott det går på dagen nu (natten gör jag bara allt som går för att få sova...). Det har gått bra, han äter gröt bra morgon och kväll och åtminstone några skedar mat. Fruktpure passar också killen, iaf när han är på bra humör hehe. Kompletterar lite med ersättning eller välling när det behövs. Krisar det så får han amma, när han är väldigt trött och ledsen, men annars får han inte småsnutta mer, då kommer mjölkmängden aldrig minska.. Men tror ändå det har dragit sig tillbaka liiiite, hehe..
 



Inga kommentarer: