onsdag 20 november 2013

Kloklippning

TIdag skulle jag gå till djuraffären och få Roxis klor klippta. När jag kommer fram står det att affären ska läggas ner och att de hänvisar till Djurmagazinet. Gick dit men då var ingen inne just då som klippte klor. Typiskt.. Får väl gå dit imon eller fredag..

Vid 13 hängde jag med min kusin till öppna förskolan som tillhör Rosenlundshållet. Det var trevligt. Men vad fräscha lokaler för skillnad? I alla fall för mig hehe. På väster, där vi går i vanliga fall, är det nytt och fräscht och mycket fönster. På rosenlund var det gamla trämöbler och mer instängt. Men en öppna förskola får väl inga pengar till att förbättra. Barnen bryr sig ju knappast heller heh..

Klar där så märkte jag att ett bildäck hade för lite luft i sig så jag åkte till rosenlund för att få hjälp. Hade jag vetat det hade jag kunnat ta med kakor som jag bakade igår, men icke, synd det. Roxis behövde få gå ut också så vi fick åka hem fort.

Theodor sov när vi kom hem men vaknade snabbt. Han fick amma och somnade om. Trött som jag var ville jag helst sätta mig i soffan och se serier.
Men diskberget skrek i köket.
Svårt val det där när Theodor sover. Passa på att göra det som måste göras, eller bara ta det lugnt? Har fått höra "passa på att vila när barnet sover, diska ska en göra hela livet". Visst, men disken tar ju inte hand om sig själv direkt.. Jag diskade i alla fall och sen hann jag se lite serie innan Theodor vaknade och var sjukt ledsen ganska länge. Nu står han här och biter mig i benet? Monster...

Theodor idag på promenad. Jag hade glömt hans vantar och det gjorde inget när han fortfarande sov. Men när han vaknade skulle han självklart vifta med sina händer och då blev händerna jättekalla såklart. Kyligt ute idag! Jag fick frysa om mina händer sista biten, allt för barnet!

Inga kommentarer: