tisdag 12 november 2013

Trött Tedde

Sötnos-Theodor. Igår sov han mycket lite på dagen, slumrade en stund vid 18 men vaknade igen och håll igång till sådär 22.40.. Vid 01 var han igång igen och var ledsen och sen vid 06 och halvsov till 7.30. Inte jättestabil sömn med andra ord. Nyss nu vid niotiden gav jag honom gröt och han åt med god aptit. Men hans annars så hetska rörelse var väldigt tafatta och efter en stund började han tappa huvudet och slumrade till, mitt emellan grötskedarna. Haha söt! Vi lämnade den sista gröten och sen somnade han snabbt på min axel!

Både under graviditeten och speciellt i början av Theodors liv fick en många uppmaningar om att njuta av allt. Njut av att sova, läsa en bok, ta ett bad innan barnet kommer. Njut av den mysiga lugna tiden med det lilla, lilla barnet. Ääh, nej jag njöt inte särskilt mycket då (även om jag såklart hade många fina studer då också!!). Njuta gör jag hellre nu när Theodor leker och är glad, när han skrattar åt mig eller somnar gott på min axel. När Theodor sover gott gott kan jag njuta lite av min egna tid och se på tv eller så. Det är bättre än att njuta av att läsa en bok när en är höggravid och har ont överallt, mår illa, är täppt i näsan och har svårt att sitta still utan smärta i mer än några minuter... Njut av det ni njuter av hörni, och strunta i resten.


Inga kommentarer: